Dags att ta mått

Väckarklockan ringer -vill inte gå upp, bara 5 minuter till........Telefonen ringer, från Johans jobb. Va fan kan dem inte ringa på hans mobil för, måste dem ringa å väcka mig?!
Efter en stund ringer telefonen igen. Fast nu är det helt ok, det var ju Malin. Hon kommer om 10 minuter. Upp ur sängen å borsta tänderna, fixa i ordning sig. Sedan är det dags att ta mått till tärnklänningen.

På några minuter kan det hända mycket, en unge som spyr, en hund som äter upp en blomma. Stackars älsklingen, hans liv går upp i spillror ;-))

Undrar vad man ska göra idag, känner för att sanera huset å storstäda. Fast samtidigt vill jag vara ute å njuta medans man har så fint väder. De flesta människorna blir på städhumör när det är dassigt å tråkigt ute, men jag vill städa å ha det fint när solen skiner. Kanske beror på att man ser skiten mer då.....

Måste i alla fall tvätta lite, kläderna ligger i stora högar. Tänk om man kunde använda kläderna en gång å sedan slänga dem å köpa nytt. Vad skönt det skulle vara

Nä nu går jag ut, tack å hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0