sköna söndag blev sköna måndag

Idag har vi pratat ut, jag har varit ärlig om allt. Känns så himla skönt att säga precis vad man tycker och känner. Nu hoppas jag verkligen att du gör det med. Kom ihåg dagens 3 punkter så ska det nog bli bra till slut =)

Jag tycker verkligen att alla borde vara ärliga och säga precis vad man tycker till varandra, om man tänker va brutal kan man ju linda in det lite fint ;)

Jag tycker även att man måste lyssna in och fundera över vad den andra personen sa och fråga om man undrar, istället för att tolka det på sitt eget sätt och vinklingen blir fel.

Sist, men inte minst tycker jag att en relation (oavsett partner eller vänskap) blir starkare om man kan vara ärlig och våga säga vad man känner. Varje svårighet i livet, gör dig även starkare. Det gäller bara att komma igenom den.

Tala om ifall du är:
-glad
-ledsen
-arg
-sur
-sprallig

Och om du orkar -tala om varför

Jag ska försöka att själv leva efter den här regel, men det är inte alltid lätt. Det är inte alltid timingen stämmer överens med det man vill få sagt.

Blev ju deeeeeeep det här, men
PUSS & KRAM på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0